| |
Když něco svíráte v dlaních… Když něco, někoho objímáte… Jaké to je? Když vzpomínáte, nebo na něco myslíte a ono se to daří… Jaké to je?
To je - dobré.
Jinak je totiž všechno hrozně křehké, jinak se všechno tak snadno a rychle rozpadá… Rozpadá, chvěje, otřásá se to všechno… a já jsem taky "oddělován", odtrháván, odstrkován… Jsem, (stojím) často "mimo"… Out. Outsider. Nemám účast, podíl… (Jen se zdálky dívám a je mi smutno). Proto se zkouším tak křečovitě lecčehos chytat a držet… Nechci zůstat mimo…
Je to všechno "jedno", "jedno království". Celá země, celý vesmír. |
A pak jsme četli:
Tvůj trůn stojí odedávna, ty jsi od věčnosti. To je zase proti času. Čas totiž nejvíc rozděluje, kouskuje, drobí, roztrhává… (totiž definitivně, jak se nám zdá, v čase není návratu a nového potkání). Věčnost v hebrejštině znamená - nejzazší čas, nejvzdálenější doba. I čas, který "kouskuje", štěpí, rozděluje - je "předběhnut" a "shrnován do jedné dlaně, do jednoho objetí". Znamená to: je to všechno nakonec "jenom jeden příběh" . Jenom jeden vesmír, jenom jeden příběh…
Hospodin kraluje… Jeho trůn stojí odedávna, od věčnosti.
Co je člověk, že na něho pamatuješ, syn člověka, že se ho ujímáš? Jen maličko jsi ho omezil, že není roven Bohu, korunuješ ho slávou a důstojností. Svěřuješ mu vládu nad dílem svých rukou, všechno pod nohy mu kladeš:
Člověk je "jen maličko omezen".
Nejpřesnější nápodobou Božího věčného kralování, předbíhání (zneškodnění) času a shrnování prostoru - je Láska.
|